The opinions of nursing students on academic consultancy services | [Opinia studenților de la asistență medicală generală cu privire la serviciile de consultanță academică]
DOI:
https://doi.org/10.31926/jmb.2020.1.15Keywords:
Academic consultancy, nursing student, perception of counselingAbstract
Aim: This study aimed to determine nursing students’ opinions on academic consultancy services. Methods: Forty nursing students were included in the research by using the maximum variation sampling. The data were collected through in-depth interviews, a qualitative research method. They were analyzed using inductive content analysis. Results: The interviews showed that nursing students’ opinions of consultancy services were classified into eight categories. The following themes and subthemes related to the categories were identified: Perception of Academic Consultancy, Services to Receive Help With, Benefits, Encountered. Problems, Expectations, If I Were an Academic Consultant, Limitations, and Recommendations. Conclusions: Opinions about academic consultancy were affected by the course load of the instructor and the number and perceptions of students. The study recommended education programs that develop academic consultancy–related knowledge and skills of instructors for them to effectively fulfill the responsibilities of this role and for students to benefit from academic consultancy services.
Rezumat
Scop: Acest studiu a avut ca scop să determine opiniile studenților de la asistență medicală generală cu privire la serviciile de consultanță academică. Metode: Patruzeci de studenți de la asistență medicală generală au fost incluși în cercetare, metoda eșantionării. Datele au fost colectate prin interviuri aprofundate, o metodă de cercetare calitativă. Au fost analizate folosind analiza conținutului inductiv. Rezultate: Interviurile au arătat că opiniile studenților de la asistență medicală generală despre serviciile de consultanță erau clasificate în opt categorii. Au fost identificate următoarele teme și subteme legate de următoarele categorii: Percepția consultanței academice, serviciile pentru a primi ajutor, beneficii, probleme întâlnite, așteptări, dacă aș fi consultant academic, limitări și recomandări. Concluzii: Opiniile despre consultanța academică au fost afectate de încărcarea cursului instructorului și de numărul și percepțiile studenților. Studiul a recomandat programe de învățământ care dezvoltă cunoștințe și abilități legate de consultanță academică a instructorilor pentru ca aceștia să îndeplinească eficient responsabilitățile acestui rol și pentru studenți să beneficieze de servicii de consultanță academică.