Educația contraceptivă în rândul tinerilor – un obiectiv realizabil | [Contraceptive education among young people - an achievable goal]

Authors

  • Raluca Rugină Universitatea Transilvania din Brașov
  • Eleonora Dinu Universitatea Transilvania din Brașov
  • Liliana Rogozea Universitatea Transilvania din Brașov

DOI:

https://doi.org/10.31926/jmb.2021.1.15

Keywords:

contraceptives, health care, youth, education campaign

Abstract

Introduction. The issue of sex education among young people is a major problem not only for civil society but also for medical staff, given that Romania ranks third in terms of unprotected sex in one year, according to the 'Emergency Contraception Study'. The realization of an education campaign among young people must be based on the knowledge of good practices worldwide but also of the particularities of our country. Material and method. To highlight the knowledge about contraception, a study was conducted using a promotional campaign, using as a research tool, the questionnaire, which was applied to people aged 14-24, in high school and first year of university. The questionnaire contains 31 questions and was submitted online via the Google Forms platform. Results. The analysis of the data collected, following the completion of the questionnaires, showed that: 45.16% of respondents have knowledge about contraceptive methods, the most known and used contraceptive methods are condoms (58.06%) and birth control pills (11, 83%), 79.57% of those surveyed know the method of emergency contraception. 89.25% of those interviewed know that birth control pills are used after consulting a specialist and can be purchased from the pharmacy, 98.92%. Of the unconventional methods of contraception, the best known is the calendar method, 73.12% Conclusions. These results indicate that sex education is still under-addressed, and contraception is still a taboo subject.

Rezumat

Introducere. Problema educației sexuale în rândul tinerilor reprezintă o problemă majoră nu doar a societății civile ci și a personalului medical, în condițiile în care România ocupă locul al treilea în ceea ce privește relațiile sexuale neprotejate, într-un an, potrivit Studiului 'Emergency Contraception Study'.Realizarea unei campanii de educație, în rândul tinerilor trebuie să se bazeze pe cunoașterea bunelor practici la nivel mondial dar și a particularităților din țara noastră. Material şi metodă. Pentru evidențierea cunoștințelor privind contracepția s-a realizat un studiu cu ajutorul unei campanii de promovare, utilizând ca instrument de cercetare, chestionarul, care a fost aplicat persoanelor cu vârsta cuprinsă între 14-24 ani, din învățământul liceal și anul I universitar. Chestionarul cuprinde 31 de întrebări și a fost transmis în mediul online prin intermediul platformei Google Forms. Rezultate. Din analiza datelor colectate, în urma completării chestionarelor, a rezultat că: 45,16% dintre cei chestionați au cunoștințe despre ce reprezintă metodele contraceptive, metodele contraceptive cele mai cunoscute și folosite sunt prezervativul (58,06%) și pilulele contraceptive (11,83%), 79,57% dintre cei chestionați cunosc metoda contracepției de urgență. 89,25% dintre cei intervievați știu că pilulele contraceptive se utilizează după consultarea unui medic specialist și se pot procura de la farmacie, 98,92%. Dintre metodele de contracepție neconvenționale, cea mai cunoscută este metoda calendarului, 73,12% Concluzii. Aceste rezultate ne indică faptul că educația sexuală este încă insuficient abordată, iar contracepția este în continuare un subiect tabu.

Downloads

Published

2022-01-03

Issue

Section

Studii originale