Opiniile studenților la asistență medicală privind educația bazată pe tehnici de simulare și impactul acestora în practica clinică | [Students’ opinions of simulation-based nursing education and its impact on clinical practice]
DOI:
https://doi.org/10.31926/jmb.2020.2.1Keywords:
Nursing student, simulation techniques, clinical practiceAbstract
Purpose: The aim of the study is to determine the opinions of nursing students on simulation techniques. Materials and Method: The data of the study was collected using an interview form, and the focus group interview method was applied. The study was conducted by nursing students who agreed to participate in the study. The data were analyzed using the content analysis method and as a result of the coding process, four main themes were created. Findings: Most of the students stated that they used videos, simulations, models, role-play, case and group discussions to improve their skills, knowledge before practicing in the clinical setting. Some of the students stated that they found the training on simulators insufficient. Results: Students have shown that simulation methods are useful in improving their knowledge and very effective in learning processes, but they find their laboratory training partially inadequate due to the limited use of simulation methods.
Rezumat
Scop: Scopul studiului este de a determina opiniile studenților care alăptează cu privire la tehnicile de simulare. Materiale și metodă: Datele studiului au fost colectate folosind un formular de interviu și s-a aplicat metoda focus grupului. Studiul a fost realizat studenți care au acceptat să participe la studiu. Datele au fost analizate folosind metoda de analiză a conținutului și ca rezultat al procesului de codificare au fost create patru teme principale. Constatări: Majoritatea studenților au declarat că au folosit videoclipuri, simulări, modele, jocuri de rol, discuții de caz și de grup pentru a-și îmbunătăți abilitățile, cunoștințele înainte de a practica în cadrul clinic. Unii dintre studenți au declarat că au considerat că instruirea pe simulatoare a fost insuficientă. Rezultate: tehnici de simulare în cercetare; A arătat că este eficient în învățare și practică clinică, îmbunătățește comunicarea în echipă și le permite studenților să abordeze pacienții cu o abordare holistică.